Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

New Life - Del 10

Av Tomlinson eller Malik - 6 maj 2012 18:20

Hon paddlade rätt lungt men efter ett tag så paddlade Carl ifatt oss.

"Rebecka du får ta och hjälpa Emilia att paddla. Man sitter två i en kanot för att man ska sammarbeta" sa han som om det var det mest självklara i hela världen. Jag gav ifrån mig en hög suck, men gjorde som han sa och tog tag i en åra och började att paddla.

"Styr mot den där stranden" ropade Carl högt så att alla skulle höra. Vi styrde in mot stranden och jag klev av kanoten.

"Eh Becca?" sa Emilia ängsligt. Jag vände mig om mot henne

"Vad är det?" frågade jag smått irriterad 

"Vi måste dra in kanoten till stranden"

"Ja?" jag förstod inte riktigt vad hon ville att jag skulle göra

"Ja, men då måste du hjälpa mig att dra den"

"Sorry, jag kan inte. Jag filade mina naglar precis innan jag kom hit"

"Ja, men jag kan ju inte dra den själv. Den är aldeles för tung" hon lät lite sårad. Jag gav ifrån mig en liten suck och gick fram för att hjälpa henne att dra in kanoten.

När alla hade dragit in sina kanoter till land så samlades vi hos Carl.

"Okej bra paddlat allihopa, det verkar inte som att det här var första gången för er!"

"Nej!" var det några som svarade

"Okej jag förstår att ni är ganska hungriga nu så vi ska ta och fixa lite käk!" Bra för jag var vrålhungrig "Finns det någon frivillig som har lust att gör i ordning maten?" det blev knäpptyst...

"Okej då får väl jag fixa det. Någon som kan gå och hämta ved då?" Emilias hand var uppe i luften direkt "Vad bra! Ta med dig Rebecka också"

"Ursäkta va?" frågade jag

"Gå och hjälp Emilia att hämta grenar så att vi kan elda" svarade Carl

"Varför då?"

"Jamen hur hade du annars tänkt att vi skulle laga mat? Vi tog inte med oss en spis, ledsen" ddet hördes små fniss lite här och där

"Jag förstod det, men varför just jag?" svarade jag irriterat

"Rebecka istället för att ifrågasätta allting, skulle det inte vara ycket lättare att bara göra det?" Eh, nej! tänkte jag

"Visst" sa jag surt och började att gå mot skogen med Emilia tätt i hälarna på mig.


"Här finns det ett par bra grenar!" ropade Emilia bakom mig. Jag stannade och tittade på henne

"Jamen ta dem då" Hur svårt kunde det vara? hon böjde sig ner och tog upp flera grenar i hennes armar. "Kom nu" sa jag och började att gå.

"Vänta gå inte så snabbt, jag hinner inte med!" ropade hon efter mig

"Det kommer att bli mörkt om vi inte skyndar oss och jag har ingen lust att få fler myggbet" svarade jag och ökade på farten ännu mer.

"Men vänta då!" sen hörde jag ett litet brek bakom mig. "Aj min rumpae jag Emilia säga. Jag vände mig och såg att ho satt på en avbrten gren med resten av grenarna i hennes knä. Jag gick fram till henne.

"Vad hände?" frågade jag fast jag förstod inte riktigt varför jag brydde mig

"Jag snubblade på en gren och så landade jag på rumpan"

"Din klumpeduns" sa jag och började att plocka upp grenarna. Hon tittade förundrat på mig. "Kan du stå upp?" frågade jag henne

"Jadå det tror jag väl" hon ställde sig långsamt och gav ifrån ett tyst tjut "Jag tror att jag har brytit min svanskota" sa hon och skrattade lite, och jag hängde med i skrattet.

"Ja, du landade ju på en hård gren med röven så det är inte så konstigt" sa jag och nu skrattade vi ännu mer. Hon kanske inte var så illa som jag trodde.


När kom tillbaka så stod alla och väntade på oss.

"Vi började att tro att björnen hade ätit upp er" sa Carl och log

"Nej, inte precis" sa Emilia

"Men vi fick med oss lite grenar att elda med" sa jag och släppte dem fremför honom

"Bra, då kan vi äntligen börja ga maten. För jag är hungrig som  björn!" sa Carl

När maten var klar så satt alla framför elden och åt och pratade. Kontigt nog så hade jag det ganska trevligt, men det kunde väl inte stämma?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, börjar Becca verkligen att tycka om det här stället? Hon som är en storstads tjej och allt?

Det får ni kanske veta i nästa del :)

Så imorgon är det tråk måndag igen -.- men ni kaske ser ifram emot den lite mer för att Tomlinson ska lägg upp ett nytt kapitel, haha ;)

Grattis en gång till, till Emilia som vann tävlingen!

Och glöm inte att kommentera nu! :)


/ Malik xx

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards