Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

New Life - Del 11

Av Tomlinson eller Malik - 7 maj 2012 15:52

Louis

Jag och killarna hade stannat kvar på lägerplatsen för att "flytta in" oss i den lilla stugan vi skulle bo i. Jag hade hellre sovit i tält som alla andra, men den där Carl hade prompt sagt åt oss att ta stugan..

"This smells like.. Something that smells bad..." klagade Niall, och Harry var snabb med att svara.

"Like a toilet!" sa han och Niall skakade på huvudet. Sen startade den en låg konversation om vad det luktade som, men jag orkade verkligen inte lyssna. De två var som barnungar när det kom till disskussioner, och båda var tvugna att ha rätt innan de kunde sluta.

"I think I'm gonna take the tent anyway." sa jag när jag kom in i det lilla rummet, här luktade verkligen unket..

"I'm in!" det var Niall som var snabb att svara. Harry var inte helt nöjd med att han bara avbrutit deras disskussion, men han lät det vara, som tur var.

"Let's go and find one then!" sa jag och stövlade ut ur rummet. Även Liam hände på, men Zayn och Harry tyckte nog att det var tryggare i stugan. De var inte lika "utevana" som oss andra.

När vi kom ut i friska luften hade de andra lägermedlämmarna just kommit tillbaka, och de höll nu på med att dra upp kanoterna på stranden. Alla utom Rebecka. Jag skrattade lite åt synen när hon stog och hejade på en annan tjej som ensam drog upp deras kanot på land. Stackars tjej.

"Maybe we should help her?" jag pekade på tjejen, och både Niall och Liam kollade snabbt håt det håll jag pekade åt, de gjorde de alltid när det gällde tjejer. Det båda var singlar, och intresserade av ungefär varenda tjej det gick att ha ett normalt samtal med - det vill säga de som inte bara skriker en rätt upp i ansiktet.

"Do you need help with that?" frågade jag och tjejen kollade generat upp. När hon såg mig blev hennes ögon lika stora som tennisbollar, och hon gapade lite. Ett fan.

"I take that as a yes." sa Niall när han såg att hon inte fick fram några ord och gick fram till kanoten. Jag och Niall hjälptes åt att få upp kanoten på land, och Liam snackade lite med tjejerna. De såg ut att ha riktigt trevligt, och jag blev genast avundsjuk. Även om jag hade Hannah(hans flickvän) så var det något speciellt med Rebecka som jag gillade. Hon var visserligen inte så trevlig mot alla, och hon var en äkta storstadstjej, men att hon var här bevisade ju att hon hade en annan sida också. Kanske ville hon förändra sitt tidigare jag?

"Ey, Louis?" ropade Liam och jag såg på honom. "I found us a tent! If you don't mind share it with Niall and me." sa han och jag kollade snabbt bakom mig. Skulle han inte fråga Niall också... Som inte stod bakom mig längre. Vad tusan? Jag släpade kanoten helt själv, utan att ens märka det? Oh hjälp.

"I don't mind." sa jag och lämnde kanoten där den var. Den passade bra där, säger vi.

Det tog ganska precis en timma för oss att flytta in våra saker i tvåmanstält vi fått av Emilia - som den där tjejen hette, och när vi var klara höll tjejerna fortfarande på. Emilia skulle nu istället flytta in i Rebeckas tält, men det verkade vara lite problem med den biten. Rebecka hade alldeles för mycket saker med sig..

"Det här tältet är på tok för litet!" klagade hon, och Emilia skrattade lite. Jag tyckte att det var lite konstigt att inte Niall skrattade, men sen kom jag på det. Han fattade inte språket. Vi hade valt att åka till ett läger i Sverige för att naturen var så underbart fin, men då hade vi inte tänkt på att vi inte fattade ett dugg av vad de sa här. Okej, vissa ord hade vi snappat upp, men det var inte mycket.


Senare på kvällen efter att vi hade ätit kvällsmat gick jag ner och satte mig på bryggan för att bara tänka lite. Jag saknade redan alla hemma, och jag önskade bara att någon var här med mig. Hannah till exempel. Hennes gulliga skratt och underbara léende, det ljusbruna håret, och de gröna ögonen..

"Mr.Tomlinson?" sa någon efter att ha harklat sig, och jag vände min snabbt om. Där stod Rebecka. I det svaga ljuset som solen fortfarande kastade över sjön såg hon väldigt vacker ut. Hon fnissade lite och satte sig brevid mig på brygga, men hon passade sig för att göra som jag och stoppa fötterna i vattnet. Storstadstjej..

"Hello there, Rebecka call me Becca!" skämtade jag och hon skrattade lite.

"That one was new." sa hon och jag log stort. "So, why are you alone? Isn't it like hundreds of thousands girls who want to meet you right now?" frågade hon, och konstigt nog kunde jag bara tänkta på hur hon kunde veta det. För ett tag sen hade hon ju inte ens hört talas om oss, och nu vet hon hur många fans vi har?.. Hon såg att jag såg fundersam ut, och var snäll nog att räta ut frågetecknet jag hade över huvudet. "I googled you.. and then my phone died." sa hon förargat och jag skrattade lite. Det lät inte som att hon trivdes så bra ute i skogen.

"Well.. We needed to get away from everything for a while, and this was the best we coud come up with." berättade jag och hon nickade.

"Sounds good." jag nickade. "Do you miss your family?" jag nickade igen.
"Mostly Hannah." svarade jag, och var van med att alla visste vem hon var. Men det visste ju såklart inte Rebecka.

"Hannah?" det var en fråga, så det var väl lika bra att svara.

"Hannah is my girlfriend." svarade jag, och man kunde se hennes humörmätare sjunka till botten. Hon hade antagligen också märkt att det var något speciellt mellan oss, för det var det, även om jag inte kunde sätta fingret på vad..

 När vi hade suttit på bryggan ett tag började det bli kallt, och jag bestämde mig för att det var dags att gå tillbaka igen. Men vad skulle jag säga..?
"I think.. We should go back to our tents. It's getting cold." det sista la jag endast till för att hon inte skulle tro att jag bara ville lämna henne, och det verkade funka. Hon nickade.

"Yeah." var det enda hon sa innan hon reste sig upp och började gå iväg. Nu eller aldrig..? NU! Jag reste mig snabbt upp och stoppade henne genom att ta tag i hennes hand. Ingen tid att tänka, det är bara att köra! Jag drog in henne i min famn, och tryckte henne mot mig. Sedan kollade jag in i hennes isblåa ögon, hon såg inte ut att ha något emot detta, så jag böjde ner huvudet lite, och våra läppar möttes i en mjuk kyss.. För tillfället kändes det inte fel, konstigt nog, men antagligen skulle skuldkännslorna komma över mig när jag har gått och lagt mig ikväll. Det är Hannah som är min flickvän, varför gör jag det här?..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hola amigas! :)
Jag vet inte om det är några nattugglor som läser våran blogg, men jag tänkte varna i alla fall. Bloggplatsen stänger alla bloggar inatt mellan 00.00 och 05.00 inatt, så om ni går in då och det inte funkar är det inte för att vi har gett upp, utan för att bloggplatsen måste fixa något. Bara så ni vet :)
Och kommentera nu för sjutton gubbar, det är ju assegt att skriva när ni inte ens orkar kommentera ju! ;)

 

(Hade lite tråkigt igår, så jag fixade sånna till mig och Malik, vad tycks? ^^)

 

Update;

Jag vet att Louis flickvän heter Eleanor, men det här är en novell, och det är inte meningen att den ska vara som i verkligheten. Tog bara det första namn som kom upp :)

/Tomlinson xx

 
 
Rim

Rim

7 maj 2012 19:23

jätte bar kapitel men jag måste bara säga att det är Eleanor som är Louis flickvän men man kan ju alltid ändra! ;)

http://mylove4onedirection.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

7 maj 2012 21:14

Tack :)
Haha, det är väl klart jag vet! Men jag tyckte att det inte skulle vara som i verkligheten, det är inte lika kul ;)

/Tomlinson

 
Felicia

Felicia

7 maj 2012 21:19

Men Louis då!!
Fast Hannah är ju hans ex så det funkar ju också x)
Riktigt bra kapitel precis som vanligt =)
(till Tomlinson, har du läst senaste kapitlet och vad tycker du då??)
LÄNGTAR TILLS NÄSTA <3

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

7 maj 2012 22:55

Haha! Jadu x)
Jo, jag kom på det efter, men det är inte smart att ändra, då kommer jag bara skriva fel x) Tog bara det första som kom upp :)
Tack! :D
Ja, jag läste det senaste kapitlet, och jag kommenterade, men det blev något fel, och kommentaren kom inte fram :( Men nu har jag skciat en ny :)

/Tomlinson xx

 
Ingen bild

Ella

9 maj 2012 18:53

älskar eran novell! måste skriva mer nu! :)<3

Tomlinson eller Malik

9 maj 2012 20:16

Tack! :D
Malik håller på nu, eller om hon är klar.. Jag vet inte, men nästa kommer snart! :)

/Tomlinson xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards