Direktlänk till inlägg 14 maj 2012

New Life - Del 17

Av Tomlinson eller Malik - 14 maj 2012 16:02

Liam

När han riktade pistolen mot mig drabbades jag av panik, och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men det fanns inte så mycket jag kunde göra? Sprang jag kunde han bara skjuta mig impulsivt, och stod jag kvar kunde han noga måtta ut vart skottet skulle träffa.. Vilket var bäst? Harry tänkte tydligen inte låta något av det hända, och han slängde sig över Fredde så att de båda åkte i backen. Jag bara stod och gapade. Var pojken alldeles från vettet?!
"Harry?!" skrek jag och sprang runt bordet till deras sida. Han och Fredde bråttades vilt, och Fredde hade fortfarade pistolen i handen. Men vänta nu, det här hade jag lärt mig. Bara.. Jag lyfte foten och sparken träffade precis rätt. Pistolen åkte iväg, och Fredde blev bara mer och mer förbannad över att han låg i underläge.

"Liam...!" stönade Harry. Det var först då jag märkte Freddes hand vid Harrys hals. Tusan också! Men vänta nu.. Axel..? Nej, knä! Jag tog i allt var jag orkade och sparkade till Fredde på knät. Det var ingen farlig smäll, men det räckte för att han skulle ge sig. Knäskålen hoppade ur led, och nu satt den på insidan av benet. Det såg riktigt otäckt ut, men det var bara självförsvar, så jag kunde inte åka dit för det.

När Fredde inte längre var kapabel till att slåss drog jag undan Harry, och han la sig utmattad ner på gräset och bara flåsade.

"Thanks bro..!" sa han och höjde handen till en high five.

"No, thank you!" svarade jag, men slog i alla fall till hans hand. Zayn stod förskräckt och kollade på, och jag tror att han var i något slags chocktillstånd. Han rörde sig i alla fall inte.

"You won't get away with this..!" stönade Fredde från sin plats på backen.

"Oh, really?" frågade jag ironiskt. Det var väl knappast något han kunde göra åt saken nu i alla fall, Louis hade ju ringt pol... Fan, Rebecka! "Where is Becca?!"

"They're in the little house beside the bridge!" sa Harry snabbt, och vi sprang alla dit. Fredde fick klara sig bäst han ville, någon mer skada kunde han ju knappast åstakomma med det knät.. Usch, jag rös bara jag tänkte på det!


Niall

Det kändes som evigheter, men det var säkert inte mer än några minuter. Sedan var i alla fall ambulansen här, och de var snabba med att ta med sig Rebecka härifrån. Någon ambulanskille la rätt Freddes knä också, och sedan tog polisen honom från platsen. Yttligare några ambulanser skickades hit, för att försöka rädda alla som hade fallit i Freddes attacker, och mitt i röran stod vi. Vi bara stod där och såg på när alla försökta rädda varandra i slowmotion. Om man bara snabbt överblickade området skulle man kunna tro att tredje värdskriget varit här på besök, och allt var verkligen jättehemskt att se på.

"Guys, we have booked a plane for you. You're going back home in two hours." sa någon som stod bakom mig. När jag vände mig om fick jag syn på en ganska ung man, och han såg väldigt upptagen ut. Han måste vara helt från vettet...

"We're not leaving!" sa Louis snabbt, och vi andra nickade instämmande. Vi tänkte väl inte lämna Rebecka heller, inte en chans!

"But..! All this..! Why would you wanna stay here..?" han lät otroligt förvånad.

"Because he shot our friend, we're not leaving until we know that she is okay!" sa jag bestämt, och han himlade med ögonen innan han försvann in bland alla människor. Han var antagligen en sån som inte hade några vänner eller någon han älskade, han visste nog inte ens vad det betydde. Nu var det bara att.. Vänta på besked om Rebecka. Och under tiden kunde vi ju... Bara så här och se dumma ut..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Haha! Nu är det jul igen, och nu är det jul igen.. Jaa, dåligt, men ni kanske kan kommentera i alla fall? :)


 

 
 
Felicia

Felicia

15 maj 2012 15:21

As bra x)
Men vad har hänt med dig Tomlinson?? Jul låtar mitt i sommaren??h

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

15 maj 2012 20:07

Tack :)
Jag tyckte den passade där för att liva upp stämningen lite ^^

/Tomlinson xx

 
SiRl

SiRl

15 maj 2012 21:44

Grymt bra som alltid! Och nästa gång kan du skriva en midsommar sång eller nått x)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

15 maj 2012 22:06

Haha! Tack :)
Ehhm.. Små grodorna, små grodorna..? Typ.. midaommar, jag vet inte xD Det var ett tag sen det var midsommar senast xD

/Tomlinson xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards