Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

New Life - Del 14

Av Tomlinson eller Malik - 11 maj 2012 23:14

Liam

Jag såg när Louis sprang fram till tjejen Becca som hade blivit skjuten, det måste ha varit hon han pratade om! Medans Louis sprang fram till Becca så öppehöll jag och killarna den galne manen från att skjuta fler personer från lägret.

"Hey, who are you? And what do you think your doing?" jag var glad att min röst lät så stadig fast jag själv kännde att mina ben när som helst skulle vika sig som spagetti. den galne mannen vänder sin blick från Louis och Becca till mig.

"What does it look like I am doing? I am destroying your life like you did to mine?!" skrek han

"What do you mean?" frågar Harry

"You guys took everything away from me!" han skrek ännu en gång och avlossade att skott upp i luften. Alla runt omkring oss började att skrika och springa runt som galningar. Jag fick panik, vad skjutton skulle vi göra?! Ännu ett skott avlossade upp i luften och jag och killarna backade ett par steg. Den här mannen var ju galen, vad menar han med att vi har tagit allting från honom? Jag tittade på hans ansikte som var förvridet i ilska. Hade han huvud varit en bomb skulle den ha exploderat nu! Han hade brunt snaggat hår och jag tror att han hade mörka ögon, han är också väldigt lång och stor. Jag tror att jag har sätt honom någonstans men jag är inte säker på vart.


Harry

Det här var helgalet, det händer bara inte! Louis sprang iväg till den där tjejen och nu är det bara jag, Liam, Zayn och Niall kvar med det här psykot. Jag backade några steg för varje skott som han avlossade. Vad fasiken skulle vi göra? Jag är inte precis den modigaste om jag säger så. Liam ser ut att tänka i högvarv på vad han ska göra och jag bara står här som en liten rädd kyckling.

"Stop this immediately! Can't you see that you are hurting innocent people when you are doing this!?" det var en ledare som hade kommit fram. Men det skulle han ångra.

"Do not tell me what to do!" skrek psykot och avlossade ett skott mot mannen och det träffade hans ben. Nu började folk att skrika ännu och jag backade undan flera steg och resten av killarna gjorde samma sak. Det här var bara sjukt! Vilket perfekt läger att välja att åka till. Vad sjutton skulle vi ta oss till? Han sa at vi hade tagit allting ifrån honom men vad menade han med det? Ännu ett skott avlossade mot någon oskyldig stackare.

Fan också!


Louis

När jag såg att Becca blev skjuten så sprang jag fram tll henne allt vad jag kunde utan en tanke om att jag kanske också skulle bli skjuten. När jag kom fram så stod den där tjejen som Becca brukade vara med, Emilia tror jag att hon hette, lutad över henne och tryckte en tygbit mot såret i axeln för att stoppa blödningen. Och det blödde mycket. När Emilia såg mig så tittade hon förskräckt på mig. Men inte pågrund av att hon var ett fan, utan pågrund av rädsla.

"Don't worry she is gonna be okey" sa jag mest till mig själv än till henne. Hon nickade lite, men knappt så att man märkte det. "I am gonna take her to a safe place. Can you wrap her with that cloth piece?" hon nickade igen och gjorde som jag sa. När hon var klar lyfte jag upp Becca i min famn, och hon var lätt som en fjäder, sen började jag och Emilia att springa.

Vi sprang till någon liten bod vid bryggan, där de mest förvarade livräddningsgrejer. Vi satte oss ner på golvet och jag hade Becca fortfarande medvetslös i mitt knä.

"Do you have any cellphone with you so that we can call the police and ambulance?" frågade jag

"No, I diden't take my phone to the summer camp" svarad hon. Såklart hon inte tog med sig den, hon är väl någon vildmarkstjej och min mobil var såklart antingen i stugan eller i tältet. Fan, när man behövde någonting som mest så fanns det såklart inte. Vad skulle vi göra nu?

Blodet hade gått igenom Beccas tyg bandag. Jag tog av mig tröjan och rev den i långa tygbitar sen lät jag Emilia linda om henne för jag är inte så bra på det.

Sen medföljde lång tystnad, det ända man höde var de andra barnen och camplärarna som skrek.       

"What does he want?" frågade Emilia efter en lång tystnad

"I dont know. I really dont know..."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så här kom enligen nästa kapitel! Jag skrev det här väldigt sen så det kanske inte är det bästa kapitlet jag har skrivit men jag ville lägga ut ett till er i allafall! Så nu tycker jag att ni ska kommentera ordentligt! :D xx


(Bättre storlek nu Tomlinson?)  ;) xx   

 
 
SiRl

SiRl

12 maj 2012 10:06

Spännande...!!!!
Grymt bra som alltid! :)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

12 maj 2012 14:46

Ja, jag hoppades att det skulle vara det ;)
Tack så jätte mycket! Jag tror jag pratar för min och Tomlinson när jag säger att vi blir så glada och peppade att skriva mer när ni säger så! :D

/ Malik xx

 
Ingen bild

Rim

12 maj 2012 11:19

Jätte bra kapitel! Älskar den!

Tomlinson eller Malik

12 maj 2012 14:45

Tack så jätte mycket! :D

/ Malik xx

 
Felicia

Felicia

12 maj 2012 20:19

Wii :-D
Längtar till nästa x)
Tack för att ni länkade btw, har länkat tbx ;-)

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

12 maj 2012 22:38

Nästa borde nog komma senare idag som jag skrev i ett inlägg jag tror att Tomlinson håller på att skriva det nu :)
Inga problem, okej tackar! :)

/ Malik xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards