Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

New Life - Del 9

Av Tomlinson eller Malik - 5 maj 2012 15:29

Alla delade upp sig två och två och tog för sig av kanoterna. Vid den tiden då jag kom ner till sjön - ensam - var det inga kanoter kvar, och jag satte mig lättat i sanden. Nu var det kanske dags att bättra på brännan lite!

"Ehm.. Hej!" sa någon och jag kollade upp. Det var en tjej som hade hälsat på mig, och nu stod hon ivägen för solen. "Vill du dela kanot med mig?" frågade hon sedan och jag reste mig upp med en suck. Verkligen? När jag hade det så skönt..?

"Jag är inte så värst förtjust i äckligt vatten, jag stannar nog här." svarade jag, och försökte att inte låta otrevligt.

"Rebecka, upp med dig nu! Är du här gör du det alla andra gör, annars får du laga maten ikväll." sa Carl och kastade flytväst på mig. Tänker han på riktigt straffa mig om jag inte padlar kanot?! Och dessutom, den här flytvästen var gul och orange, tog jag på mig den skulle jag se ut som en vilsen skogshuggare, och det var inget jag direkt ville..

"Älgsteeeeeek!" sa Carl retsamt när han hade vänt oss ryggen och börjat gå iväg. Dö eller döda? Helt klart dö! Nu var jag snabb att ta på mig flytvästen, och snart var jag påväg ner mot kanoterna. Då kom jag på att jag inte hade någon, och vände mig om för att se vart den där tjejn hade tagit vägen. Hon var straxt bakom mig, och eftersom att hon inte var med på min snabba inbromsning gick hon in i mig.

"Oj, förlåt!" sa hon snabbt och jag skrattade lite.

"Ta det lugnt.." svarade jag lite lagon stöddigt, och vände mig om för att böra gå igen.

"Ehm, om du ville dela kanot med mig så har jag den här." sa hon och pekade på en gul kanot. Awesome! Den passar min underbara flytväst! Fan också.

"Men man kan väl inte åka kanot på land?" frågade jag när jag insåg att kanoten stog på gräsmatta, och hon skrattade lite.
"Nej, vi får bäta den dit." sa hon och pekade ner mot vattnet. Det kan ha varit drygt femton meter, men den här gula saken såg inte ut att vara så lätt.. Jag måste hitta en frivillig. Jag vet!

"Excuse me, can you help me with something?" frågade jag och Louis vände sig om på en gång. När han såg att det var jag log han.

"Of course! What?" frågade han och jag nickde mot våran gula kanot.

"That heavy think want to get in the water, but.. It's do heavy.." sa jag och han skrattade roat. Jag var ju bara bäst på det här!..


Efter en liten stund satt jag i kanoten med det där tjejen, och vi paddlade lugnt frammåt. Eller ja, det var väl mest hon som paddlade. Jag satt mest.

"Så, vad heter du?" frågade hon efter en liten stund.

"Rebecka, kalla mig Becca." svarade jag och hon nog gillande. Alla gillade mitt namn.

"Jag heter Emilia." sa hon, och jag höjde ögonbrynen. Hade jag frågat? Nej, det tror jag inte.

"Jaha, okej. Vad bra." svarade jag, och hon log.

"Vi kommer att bli jättebra vänner!" sa hon sedan, och än en gång höjde jag ögonbrynen. Det var väl ändå jag som bestämmde...?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kort/dåligt kapite, jag vet.. Men allt krånglar nu, pch det har tagit i stort sett hela kvällen att fixa... Vi får hoppas på att Mailk skriver ett bättre imorgon. ;)
Kommentera om ni vill, jag vet inte, den här kanske inte förtjänar några kommentarer ens..? :/


/Tomlinson xx

 
 
Felicia

Felicia

5 maj 2012 23:16

Klart du förtjänar kommentarer =) även fast det inte var ett av dina bästa kapitel så är det bättre än inget x) det är faktiskt bra ;-)
LÄNGTAR TILLS NÄSTA :-D

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

6 maj 2012 02:19

Haha! Nej, jag vet :/ Skrev en liten bit varje gång jag tog paus från läxorna, men det ska man visst inte göra x)
Och hur blev det med ditt kapitel? Skulle du inte lägga upp det typ igår? x)

/Tomlinson xx

 
Felicia

Felicia

6 maj 2012 07:36

Elr dagen innan det.... Men det är inte helt klart och jag vet inte vems perspektiv jag borde skriva ur nu..... =)r

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

6 maj 2012 10:56

Haha, okej! :) Skriv ur mitt perspektiv! :D

/Tomlinson xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards