Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

New Life - Del 6

Av Tomlinson eller Malik - 2 maj 2012 22:00

"Ni måste skoja med mig. Ni kan inte mena allvar" sa jag med ett nervöst skratt

"Vi skulle aldrig skämta om något sånthär. Du måste lära dig att man inte alltid får sin vilja igenom" sa pappa lite irreterat.

"Vi har redan anmält dig och allting är klart. Du ska åka dit redan dagen efter att skolan har slutat" mamma lät lite lugnare än pappa.

"Är ni helt jävla dumma i huvudet?! Ni kan inte bara skicka iväg mig på något lortläger med massa insekter som kryper in i ens säng!"
"Vilka sängar? Ni ska sova i tält" pappa lät road

"Ni kan inte tvinga mig till det här! Jag hatar er!" jag sprang upp till mitt rum och slog igen dörren med en smäll, sen slängde jag mig på sängen.


I skolan var allting som vanligt. Alla hälsade på mig (även de jag inte hade en aning om vilka de var), jag såg snyggast ut i mina nya kläder. En Grön magrtöja och väldigt korta shorts. Bredvid mig hade jag Emily och Ashley, såklart visste de vad som hade hänt den där natten.

"Har Alex sagt någonting över huvudtaget om då?" frågade jag medans vi gick till nästa lektion

"Nej, ingenting han beter sig helt normalt" sa Ashley

"Vilken jävel" sa jag och de nickade intsämmande. Vi gick till våra skåp. Emily och Ashley hade skåp precis vid ingången bredvid varandra, medans jag hade i mitten av alla så att alla kunde titta på mig.

"Hej Becca!" sa en välbekant röst "Det var länge sedan"

"Hej Axel" sa jag och smälde igen skåpet och började att gå mot Ashley och Emily, men jag hindrades utav Axel som tog tag i min axel och jag vände mig om.

"Vad vill du?" min röst lät lite mer irriterad än vad den skulle

"Alltså angående den där natten. Jag hade bara druckit lite för mycket och var lite hög, men komigen et är väl inte första gången?"

"Ursäkta?"

"Alltså jag menar som om det var första gången för dig. Du har väl legat med hur jävla många killar som  helst" är han helt dum i huvudet?!

"Kiss my ass Axel! sa jag och gav honom fingret

"Eh komigen det var menat som en komplimang!" skrek han efter mig men jag ignorerade honom och började att gå mot Emily och Ashley. De höll på att prata om någonting, jag vet inte vad, men är jag kom vart de tysta.

"Snacka om att han är en skit! Jag är glad att jag kommer få slippa honom"

"Vadå ska du åka bort?" frågade Emily

"Ja, till helvetet"

"Okej jag vet att jag inte är så bra på geografi men det finns inget ställe som heter så" sa Ashley

"Jo, om dina föräldrar skulle tvinga dig att åka på något jävla sommarläger under typ hela sommarlovet så lovar jag dig att du kommer på att det finns ett ställe som heter helvetet"

"Vadå för läger?" frågade Emily. Jag rotade fram lappen om lägret som jag hade i fickan och räckte dem det. De stod och läste det samtidigt med vidöppna ögon. När de hade läst klart det tittade de på mig.

"Jag hade fel, det finns nog ett ställe som heter helvetet..."


Jag ryckte åt mig mina tre knallrosa väskor och stängde igen bakluckan till bilen med en smäll. Skog, skog och mer skog, det var det ända ja såg.

"Ni tänker inte bara lämna mig här eller hur? Jag är ju i mitten utav ingenstans! Snart kommer väl en kamera att komma fram och alla ropar att jag har blivit lurad och sen blir det att shoppa, eller hur?" 

"Nej, Becca det här är inget skämt Du kommer att trivas här frisk luftär bra för dig" sa mamma

"Du kanske till och med slutar att käfta emot och bara göra det istället" fortsatte pappa "Jag var ju scouten gång i tiden. Skogsluften gjorde mig gott"

"Ja, bara se på dig nu" sa jag och himmlade med ögonen.

”Tro oss Becca. Det här är för dit eget bästa. Vi kan inte hålla på att skämma bort dig hela ditt liv” mamma lät lugn men bestämd
”Så gå nu fram till ledaren som står där borta och säg att du är här” sa pappa ”Vi kommer att sakna dig!”
”Ni behöver inte sakna mig. Låt mig komma hem” sa jag men de hade redan satt sig i bilen.
”Hejdå Becca, ha det så kul!” ropade mamma och sen körde dem iväg så att leran stänkte om dem och på mig, helvete!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej alla! Ja, jag vet vad ni tänker... jag har kommit tillbaka från de döda! Ne, men Tomlinson skrev förut att jag hade dött men nu är det så att jag inte har det. Eller så har jag det men jag har återvänt som en zombie! Så nu tycker jag att ni ska kommentera som tack för att jag har återvänt! ;)

ps: jag är ingen plugghäst!


/ Malik xx


Och glöm inte att alla som vill vara med i novellen måste vara med i tävlingen här under, annars vet vi ju inte att ni finns ;)

Och du är visst plugghäst. Du skulle hellre sitta en hel dag med dina böcker än att vara med mig, såå, plugghäst! Sorry x)

/Tomlinson xx

 
 
Felicia

Felicia

2 maj 2012 22:29

As bra och nice med något helt annorlunda :-D
Kul att ni är två som skriver och har lite halvt små tjaffs under =)

LÄNGTAR TILL NÄSTA <3

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

3 maj 2012 16:33

Ja det ska ju vara lite annorlunda ;)
Haha jadu det är tack vara Tomlinson för att hon skriver att jag är en plugghäst fast jag inte är det x)
Nästa borde nog komma idag jag tror att Tomo håller på att skriva den :)

/ Malik xx

Som du vill! Men vad sägs om pluggåsna då?
/Tomlinson xx

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards