Direktlänk till inlägg 29 april 2012

New Life - Del 3

Av Tomlinson eller Malik - 29 april 2012 17:43

Jag vaknade av att solen sken in genom mitt fönster men jag kände direkt att det var något som inte stämmde. Jag satte mig snabbt upp på sängen och ryckte åt mig väckarklockan som stod på sidobordet. Klockan visade 8.00 och skolan började 8.30

"HELVETTE!!!!!!!!" skrek jag rakt ut och hoppade upp ur sängen. Nästa sekund kom mamma och pappa inspringande till mitt rum.
"Älskling vad är det?" frågade mamma oroligt

"Vad är det? Vad är det!? Jag ska berätta det för dig. Den förbannade jävla väckarklockan har inte ring och jag har bara 30 minuter på mig att fixa mig, det är vad som har hänt!" skrek jag

"Men ta det lungt Becca du hinner fixa dig" pappa lät väldigt lugn. Hur kunde han vara så lugn i den här situationen.

"Nej, jag hinner inte fixa mig på en halvtimme. Hur ska jag då kunna hinna sminka mig?!"

"Du behöver inte sminka dig." sa mamma. Jag började gapskratta rakt ut.

"Inte sminka mig, haha. det var det roligaste jag har hört på länge. Mamma lilla du kanske inte bryr dig om att vara ful men jag vill faktiskt vara snygg så att alla tittar på mig" sen knuffade jag ut dem från rummet så att jag kunde sätta på mig. Jag vittade på klockan igen. Fan, nu var det bara 25 minuter kvar!

Jag satte snabbt på mig kläderna jag hade köpt igår, som bestod utav en ganska kort kjol som var i färgen rosa och en oversize tröja i färgen vit som var ganska genomskinlig så att man såg min knallrosa bh. Mitt hår kammade jag och satte upp den i en toffs med massa hårsprej. Jag han bara att sätta på mig fondation och mascara. Jag tittade mig själv i spegeln, och jag måste erkänna att jag kan se bättre ut men som alltid så ser jag grym ut.

Pappa skjutsade mig till skolan eftersom att jag inte tänker ta bussen som alla andra människor gör och jag har inte fått mitt körkort än, men jag håller på att ta det. 

Jag kom fram till skolan precis i tid och skyndade mig in i klassrummet med mina böcker. Första lektionen var spanska och jag satte mig bredvid Emily och Ashley.

"Hola a todos!" (hej alla!) sa spanskaläraren som heter Carlos. Jag måste erkänna att han är ganska snygg för att vara 30 år.

"Hola Carlos!" svarade alla utom jag för jag var fullt upptagen med att titta på bloggen på mobilen som jag inte hade hunnit gjort innan jag åkte till skolan.

"Rebecka ta ner mobilen" sa han med brytning på spanska. Jag suckade högt och stoppade ner mobilen i BH:n.

Carlos började babbla om olika fraser på spanska men jag lyssnade inte precis, jag var fullt upptagen med att prata med Emily och Ashley (okej mest Ash Emily satt och antecknade allting Carlos sa) om varför jag inte var så mycket sminkad och varför jag var sen.

"Och mina föräldrar väckte mig inte äns. Borde inte dem veta när jag börjar?" viskade jag till Asc

"Jo helt klart. Jag du har rätt" viskade Ash tillbaka

"Så klart jag har rätt. Alltså föräldrar kan vara helt sjuka ibland" Ashley nickande instämmande.

Efter lektionen så gick vi till skolcafét och jag köpte en cola light, sen satte vi oss ute på bänken. Som anligt så var det många som gick förbi och hälsade på oss. Framförallt på mig men jag ville inte säga det högt för då skulle säkert Emily och Ashley bli avundsjuka. Nästan alla som hällsade på mig hade jag som vanligt ingen anning om vilka det var.

Jag hade precis börjat att slappna av i solen men då var det såklart någon som var tvungen all ställa sig i vägen.

"Tja Becca!" och så klart var det ingen annan än skiten Mike

"Du skymmer solen" sa jag drygt "So move your ass!"
"Hur kan jag skymma någonting som står precis framför mig" han blinkade när han sa det. Jag fick rysningar. Och inte var det några bra rysningar heller.

"Okej Mike vi leker en lek. Jag är solen och du är en liten obetydlig människa på jorden som snart kommer att bli till aska om du inte springer iväg. Okej?" sa jag och log ett spydigt leende. Mike gick iväg. Jag, Ash och Em skrattade efter honom.

Sista lektionen var idrott, prefekt. Jag bytte om till ett par väldigt korta shorts och en magtröja. Idag skulle vi tydligen ha fysträning. Typiskt, då skulle jag bli svettig.

"Okej ni kan väl börja med att springa 5 varv runt hallen" sa idrottsläraren och alla började springa medans jag, Ash och Em gick.

"Kom igen Becca! Spring nu med din sexiga kropp!" det var Axel som sa det. Han var lagkapten i fotbollslaget och han är grymt snygg. Med sitt blonda hår och blåa ögon. Hans hår var sådär rakat på sidorna och resten var bakåtslickat, grymt snyggt!

"Tror du verkligen att jag skulle vilja bli svettig?" sa jag och log

"Då kan jag hjälpa dig att springa utan att bli svettig" Och så lyfte han upp mig och slängde mig över axeln en så sprang han medans jag skrek roat.

Efter idrotten när jag, Em och Ash var ensamma i omklädningsrummet så pratade vi om Axel.

"Jag tror verkligen att det är någonting på gång mellan dig och honom" sa Emily med ett leende.

"Kanske det" sa jag och log hemlighetsfullt

"Han kanske kommer få äran att ta din oskuld" sa Ashley. Jag jag vet att det är konstigt att en så snygg tjej som jag inte har haft sex än men det kommer för hoppningsvis inte dröja så länge till. 

Vi började att gå mot våra skåp men då vart vi stoppade utav Axel.

"Ta brudar!" sa han och log sitt sexiga leende

"Hej Axel" svarade jag

"Jag tänkte bara om ni ville komma på festimorgon hemma hos mig. Mina föräldrar är inte hemma så jag har hela placet för mig själv"

"Ja, vi kommer väl om vi har tid"

"Coolt. Då ses vi då" sen var han borta.

"Varför svarade du inte bara ja direkt?" frågade Emliy

"Em, hur hade du då tänkt tt jag skulle spela svårfångad?"

"Smart" svarde hon

"För att va så smart så vadet där verkligen dumt" sa Ashley och vi började att skratta.

När jag kom hem började jag direkt att leta fram ett par kläder tills imorgon och jag hittade de perfekta...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så här får ni äntligen ett kapitel utav mig, Malik! Jag har varit lite upptagen men nu kommer ett kapitel iallafall!

Så nu får ni kommentera ordentligt. En kommentar fick vi på förra inlägget. En kommentar! Kom igen ni kan mycket bättre en så vi vet ju att ni läser :) så kommentera nu!

/ Malik x

 
 
Felicia

Felicia

29 april 2012 21:14

Har nyss läst de första kapitlena och är sjukt spänd på vad som kmr hända. Gillar absolut att killarna inte är med från början =) även om det ska bli intressant att läsa det sen oxå x)
Kram <3

http://directiondream.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

29 april 2012 22:23

Tack för din kommentar! Ja det känns som att det är bättre att skriva utan killarna så att man lär känna henne först hoppas att du fortsätter att läsa :)
Kram Malik

 
Rim

Rim

30 april 2012 12:04

sjukt bra! älskar eran blogg så himla mkt! :) x

http://mylove4onedirection.bloggplatsen.se

Tomlinson eller Malik

30 april 2012 15:38

Tack så mycket! :)x

 
Ingen bild

Nellie

30 april 2012 15:12

as grymt!
läste alla delarna idag:) Meerrr!!!

Tomlinson eller Malik

30 april 2012 15:38

Tack så mycket, mera kommer snart! Tomlinson håller på tror jag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomlinson eller Malik - 24 juli 2012 00:38

Tjena, Tomlinson här igen.   Jag vet att jag inte ska vara här, men jag tänkte bara säga att jag tror att Malik har gett upp, utan att säga något. Så nu tänker jag spara er lite tid genom att säga att den här bloggen är nu offeciellt out of busines...

Av Tomlinson eller Malik - 1 juni 2012 21:33

Louis När jag gick in i rummet blev det knäpptyst och alla stirrade på mig. Killarnas blickar var peppande, medan tjejernas var med avvisande. Speciellt Rebeckas, det såg ut som att hon försökte döda mig med någon sorts lasersyn. Ingen av oss sa nå...

Av Tomlinson eller Malik - 22 maj 2012 17:13

Rebecka Efter att Emilia hade lämnat mitt rum så hörde jag att hon skrek till någon utanför, inte för att jag hörde riktigt vad det var. Sen plötsligt vart det tyst som om någon hade dött. Jag bara satt där i min säng och kunde inte göra någonting ...

Av Tomlinson eller Malik - 21 maj 2012 18:53

Ja, rubriken säger allt. Jag funderar på att lägga ner bloggen. Nu när jag inte har Tomlinson vid min sida när jag skriver längre så skäns det inte lika kul... Visst jag älskar att skriva och allt men jag vet inte om jag borde fortsätta, så därför ...

Av Tomlinson eller Malik - 20 maj 2012 13:25

Nu har jag gjort en ny omröstning, och jag tycker faktiskt att alla ska rösta. Jag är sjukt trött på att skriva när nästan ingen kommenterar, det är ju i alla fall +30 som går in här varje dag.. Så, som det ser ut i omröstningen nu så kommer jag snar...

Här är vi! :)


Det här är våran story om One Direction. Läs, kommentera och sprid! :) xx

Ny? Klicka här så får du veta allt du behöver! :)

Skit i google - fråga oss!! :)

7 besvarade frågor

Vi undersöker...!

Ska jag lägga ner bloggen?
 NEJ! Är du galen?!
 JA! Hallelujah!
 Spelar ingen roll, jag överlever...
 Bryr mig inte...

Letar du efter något...?

Våra senaste, fantastiska inlägg!

Klicka bara, det är enkelt! :)

Annat bra du kan läsa! :)


Ovido - Quiz & Flashcards